Groep 4 - 8

De bovenbouw is verdeeld in twee stamgroepen. In de stamgroepen wordt voornamelijk aandacht besteed aan de pijler ‘ik en de ander’. In de blokken ‘ik en mijn kennis’ worden de instructies gegeven op het gebied van rekenen en taal. De kinderen die een instructie volgen zitten in het instructielokaal en de rest kiest een eigen werkplek in de samenwerkruimte of het stiltelokaal.

We werken met rekenen vanuit de doelen en in domeinen. Elke 3 weken staat een rekendomein centraal waar de kinderen in meegenomen worden en waarin ze oefenen. Het oefenen doen ze voornamelijk op de tablet met Snappet, een adaptief rekenprogramma wat rekenen op niveau aanbied.

In de blokken ‘thema’ , waar voornamelijk de pijler ‘ik en mijn talent centraal staat, wordt gewerkt aan een thema middels workshops, vaardigheidslessen, kennislessen, themaopdrachten en excursies. Samenwerken, onderzoekend leren, talentontwikkeling en probleemoplossend denken staan onder andere centraal.

De pijler ‘ik en mijn leren’ zit verweven in alle blokken. Daarbij draait het om eigenaarschap. Hoe leer ik, wat heb ik nodig, hoe plan ik enz. zijn vragen die daarbij een rol spelen.

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.